RSS

help, ik ben geen 3 x 7 meer

23 May

Ik heb het de laatste tijd erg verwaarloosd, maar ik schrijf liever niets als ik niets zinnigs te zeggen heb. Het is soms nogal moeilijk om neer te pennen waar je gedachten zitten. Om eerlijk te zijn, die gedachten zijn soms echt niet om woorden aan vuil te maken.

Heel vaak zit ik  met mijn gedachten heel ver en lijkt het wel dat de ogen open zijn, maar er helaas niemand thuis is.

Nu ja, dit gezegd zijnde, zijn we er weer met een omleiding aan het thema, ik ben HELAAS geen 3×7 meer..

Flashback naar enkele weken geleden…

Mijn dochter van 9 jaar zit in een turnclub en loopt de helft van de tijd op haar handen in plaats van haar voeten. Het kind hangt precies aan een rekker. Als je niet oplet krijg je af en toe een voet tegen je lijf, hoofd, oor omdat ze om het kwartier een radslag maakt. Enkele weken geleden zaten we te ontstressen op een grasplein. Mijn dochterlief was terug bezig met haar radjes waarop ik het heldere idee kreeg dat ik dat hoogstwaarschijnlijk ook nog kon. In mijn hoofd zag het er heel goed uit, maar helaas zag ik er eerder uit als een gebroken molen met kromme wieken. Wel ja, ieder zijn ding hè, zo erg is het niet als je radje er niet zo goed uitziet. Vraagt dochterlief me of ik ook nog een achterwaartse koprol kan.. Uiteraard kan je mama dit liefje, ik ben niet zo een NOOB dat ik niets meer kan van sportieve bezigheden. Mijn innerlijke Spartacusvrouw ging ten stijde en bereidde zich voor op een achterwaartse koprol om U tegen te zeggen. 1-2-3 hup en auw, mijn nekwervels werden precies samengeduwd als een accordeon in pensioen.

GEVOLG VAN DE ACTIE

  • Waarschijnlijk ben ik nu 4 cm kleiner wegens het in elkaar schuiven van de wervels.
  • Gigantisch geblokkeerd tussen de twee schouderbladeren
  • HOOFDPIJN, helse hoofdpijn. Geef mij maar hoofdpijn door een gigantische kater.. dan had ik tenminste de dag voorheen er nog iets aan

Wanneer ga ik eindelijk beseffen dat ik niet gemaakt ben voor over olympische acties, en dat ik helaas geen 3 x 7 meer ben.

Antwoord: ik vermoed dat ik nooit ga willen toegeven dat ik ouder word. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de blokkage in mijn nek niets te maken heeft met de koprol. De koprol was gewoon de druppel in mijn emmertje.

Mijn wederhelft vraagt zich af wanneer ik eindelijk eens mijn verstand ga gebruiken en beseffen dat als je eenmaal voorbij tram 3 gaat, je moet beseffen dat er bepaalde dingen zijn die je beter niet meer doet.. Achteraf bekeken heeft hij gelijk, maar ik heb het moeilijk om te aanvaarden dat ik ouder word.

AGE IS A QUESTION OF MIND OVER MATTER. IF YOU DON’T MIND, IT DOESN’T MATTER

 
Leave a comment

Posted by on May 23, 2016 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
