RSS

after all this time, ALWAYS

03 Jul

Wie me persoonlijk kent, weet dat ik een Harry Potter fan ben. Nee ik ga niet naar verkleedfeestjes in Harry Potter stijl. Dat hoef je zeker niet te denken. Ik vind de betekenis van de boeken en de omschrijving gewoon geweldig.

Ik probeer mijn Harry Potter koorts over te brengen naar mijn nageslacht, helaas willen ze niet happen.

Er zit zoveel diepere betekenis in de woorden en hierbij even mijn respect voor de auteur, petje af..

Ik wil al lang een tattoo op mijn lichaam plaatsen. Een heel klein subtiel stempeltje, die veel voor mij betekent.

Er is een stuk in de Harry Potter saga dat zo mooi en zo diep gaat, dat toen ik het las, zo ontroerd was. We waren op reis, ik aan het lezen en mijn wederhelft zat zich achter zijn stuur weer te ergeren aan mijn tranen, maar eindelijk had ik het gevonden wat ik al zo lang over aan het sakkeren was. Iets op je lichaam zetten, maar wat dan.. En niet zomaar vermassacreren zonder betekenis.

Het gaat over het stuk waar professor Sneep en Perkamentus met elkaar praten over het verdere verloop van de strijd tussen meneer Potter en Voldemort. Spoiler alarm voor de mensen die de films of boeken nog niet gelezen hebben.. dus mocht je je nog geroepen voelen om te lezen, sla even onderstaande over.

A true HP kenner weet dat er in het HP verhaal drie belangrijke zaken zijn. De steen der wijzen, de onzichtbaarheidsmantel en de Zegevlier. Deze drie zaken zorgen voor onsterfelijkheid of “voor altijd”. Professor Sneep zegt op een gegeven moment in het verhaal dat hij altijd van de moeder van Harry gehouden heeft. En daarop zegt iemand, after all this time, waarop hij zegt ALWAYS;

Nu heb ik de mensen die ik nooit of nimmer vergeet op mijn lichaam geplaatst. Dit zijn mijn kinderen en mijn zus die helaas niet meer in persoon bij me is, maar wel ALWAYS graag gezien zal zijn door mij. Helaas kan ik haar alleen maar bij me hebben in mijn hart. Ik wil haar ook een plaatsje op mijn lichaam geven omdat ik haar altijd graag zal zien… Wat ze helaas te weinig gehoord heeft van mij…
Pas op, mijn ouders, en andere mensen hebben ook een plaatje in mijn hart, maar mijn kinderen en mijn zus wil ik ergens zichtbaar voor mezelf.

Ik heb mijn afspraak deze avond en ben ongelofelijk zenuwachtig. Ik weet dat het ergens verminking is, en hoop dat ik het me niet beklaag, maar ik wil dit reeds 8 jaar. 8 jaar lopen twijfelen, en eerlijk, ik vind dat ik, after all this time, het wel eindelijk mag doen…

 

 
Leave a comment

Posted by on July 3, 2017 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
